Indenty Tooling Presenteert:
De Web Analyzer

De snelste manier om alles over je website te komen weten
Indenty ondersteunt door middel van haar white label constructie wederverkopers met sales. Hiervoor is een sterke all-in-one tool ontwikkeld met de focus op gebruiksvriendelijkheid.

Simpel in gebruik
Het enige dat de Web Analyzer nodig heeft is een domeinnaam. Nadat je deze hebt ingevuld zal de Web Analyzer de hele website real-time scannen, dit alles duurt slechts enkele ogenblikken. We zien direct op welke zoekwoorden goed gescoord wordt, wie de online-concurrenten zijn, of de website technisch goed is opgebouwd en wat er op website technisch gebied nog verbeterd kan worden.

De tool is opgesplitst in drie onderdelen.

Is je website eigenlijk wel vindbaar?
In dit onderdeel wordt geanalyseerd op welke zoekwoorden je website gevonden wordt binnen de Google zoekmachine.

Hoe scoort je website?
Test de techniek van je website & mobiele snelheid. Ontdek hoe je jouw site kunt verbeteren.

Wie zijn je concurrenten?
In dit onderdeel wordt geanalyseerd welke domeinnamen op dezelfde zoekwoorden worden gevonden.

Bedrijfsinformatie Pop-up
Doordat wij URL’s aan KvK nummers kunnen koppelen hebben we extra bedrijfsinformatie beschikbaar!
Hierin worden de bijbehoren social media account van de URL getoond, de bedrijfsgegevens, Website Apps (van welke technologieën maakt de website gebruik?) en via het LinkedIn tabje kun je zien welke medewerkers van het bedrijf in jouw LinkedIn netwerk zitten. De Bedrijfsinformatie Pop-up is beschikbaar via het “•••” menu.

Populariteit – Linkpopulariteit
De betrouwbaarheid en het aantal verkregen backlinks

Naast Kwalitatieve links score (Trust Flow) en de Kwantitatieve links score (Citation Flow), tonen wij ook de belangrijkste domeinen die naar je website linken. Hoe wijder de lijn, hoe beter de Trust Flow van het domein. Kwalitatieve links zijn een erg belangrijk onderdeel van linkbuilding. Met deze informatie proberen wij dit inzichtelijk te maken.

Populariteit – Google Posities
Op welke zoekwoorden wordt je website gevonden binnen de Google zoekmachine

Hier tonen we de zoekwoorden die op de website gevonden worden binnen de Google zoekmachine, inclusief bijbehorende statistieken met o.a. zoekwoordsuggesties (door op het zoekwoord te klikken). Wanneer een domeinnaam ook aan Search Engine Advertising doet, zult u deze resultaten bovenaan zien staan. Momenteel bevat die data over de miljoen populairste woorden, iedere dag worden er nieuwe woorden toegevoegd.

Veel partners van Indenty gebruiken de Web Analyzer om zoekwoorden te ontdekken. Om dit makkelijker te maken zijn er de zoekwoordsuggesties (uit Google’s Zoekwoordplanner) beschikbaar in de Zoekwoord Pop-up. Uiteraard kun je de suggesties en de bijbehorende zoekvolumes gemakkelijk exporteren naar Excel.

Concurrenten – Wie zijn je online concurrenten?

Op basis van zoekwoordovereenkomst worden de online concurrenten bepaalt. Door een concurrent aan te klikken wordt zichtbaar welke zoekwoorden overeenkomen en wat de overige zoekwoorden van de concurrent zijn.

Het is ook mogelijk om te zoeken naar een concurrent. Hierdoor krijg je inzichtelijk welke posities beide partijen hebben op bepaalde zoekwoorden. Tevens kun je zo zoekwoorden waar de concurrent wel op scoort, maar jij zelf niet, zien. Daarnaast kunnen de Linkpopulariteit scores met die van de concurrent vergelijken worden.

Website Techniek – Op basis van Google Lighthouse 3.0
Laat zien hoe goed websites geoptimaliseerd zijn op basis van prestaties, toegankelijkheid, best practices en SEO. Deze categorieën komen overeen met Google audits uit Google Lighthouse.

De laadsnelheid van de website is tegenwoordig een erg belangrijk onderdeel van SEO, SEA en online marketing. Wil je hogere posities in Google, of juist lagere Google Ads kosten? Een verbeterde laadsnelheid kan wonderen doen. De manier hoe je dit kan meten: Google’s Lighthouse. Omdat niet iedereen de betekenis weet van Lighthouse termen zoals “first meaningful paint” en “first contentful paint”, hebben wij dit inzichtelijk gemaakt.

Wil je toch de laadsnelheid op de milliseconde precies weten? Of een technisch gedetailleerd rapport over de verbeterpunten van de URL? Dan kan je altijd in de Website Analyzer de data opvragen zoals Lighthouse het zelf toont.

De manier waarop we Lighthouse hebben geïntegreerd in onze tool geeft ons veel flexibiliteit. Wanneer Google een nieuwe Audit vrij geeft, kunnen wij die de zelfde dag nog tonen in de Website Analyzer. Hierdoor is de Website Analyzer altijd up to date en relevant. Onder het tabblad ‘website apps’ staan de website technieken van de geanalyseerde website.

‘53% van de mobiele bezoekers verlaten de website vroegtijdig wanneer de laadsnelheid van de eerste content langer is dan 3 seconden’

Indenty RapportageIndenty Data