De Moderne Drukkerij combineert ON- en offline

Ontzorg uw klant door zijn boodschap ook online uit te serveren

Download de propositie ›

Digitale verschuiving

Print werkt sterk als het gaat om awareness te krijgen. Internet is bij uitstek geschikt voor interactie.

Het verdienmodel van drukkerijen staat blijvend onder druk. Dit is gekomen door de digitale verschuiving waardoor klanten van drukkerijen ook steeds meer online zichtbaar willen zijn.
Ook zijn de verwachtingen waar een moderne drukkerij tegenwoordig aan moet voldoen zijn de laatste jaren enorm toegenomen. Het snel en flexibel leveren van drukwerk met een zo hoog mogelijke kwaliteit voor een zo laag mogelijke prijs is onderdeel van het totale pakket wat klanten van u verwachten.

Tegenwoordig verwachten klanten dat ze ontzorgt worden en dat is een onderdeel wat u goed beheerst. Sinds dit jaar zien we een steeds sterkere verschuiving van online naar offline maar ook andersom. Om anno 2019 uw drukklanten een volledige dienstverlening aan te bieden/ te ontzorgen zal u on- en offline moeten combineren.

Case

Ter bekendmaking van een nieuwe broodbakmachine wil een drukwerk klant een flyer laten drukken en verspreiden. Uw als drukker ondersteunt en ontzorgt de klant door mee te denken en helpen met het design van de flyer om hem vervolgens ook te drukken.
Voor de verspreiding heeft u de juiste verzenders voor de klant geselecteerd.

Als extra service kunt u het b2b-adressenbestand van de klant aanvullen en verrijken!
Zelf heeft de klant een lijst met bakkers in Nederland.
Doordat u via een gebruiksvriendelijk interfase toegang heeft tot de database van Indenty kunt u deze lijst gemakkelijk aanvullen en zo de doelgroep van uw klant verhogen door extra relevante adressen toe te voegen, namelijk die van bakkers.
Zo blijken er wel bijna 3000 bedrijven in Nederland te zijn die ingeschreven staan als ‘Vervaardiging van brood en vers banketbakkerswerk’ (SBI-code: 10.71)! en nog een 200 bedrijven onder de sbi code; ‘Vervaardiging van beschuit en koekjes en ander houdbaar banketbakkerswerk (10.72)’
Daarnaast zijn er filters op verschillende variabelen zoals locatie, type vestiging, bedrijfsgrootte en rechtsvorm (lees hier meer over het gebruik en mogelijkheden van de lead generator). U kunt dus als drukker dus helpen de doelgroep van uw klanten relevant te vergroten.

Help uw klant de boodschap over te brengen door ook online deze boodschap aan de juiste doelgroep te serveren
Om de promotie van de nieuwe broodbakmachine en het effect van de gedrukte flyer te maximaliseren kunnen we via Lead Generator op basis van een zoekopdracht en filters een set relevante bedrijven in kaart brengen. Door een unieke Google Ads koppeling kunnen we deze set bedrijven toevoegen aan een Google Ads Display campagne en deze bedrijven ook de online variant van de promotie flyer laten zien om zo ook de boodschap dus ook online zichtbaar te maken!
Na het ontvangen van de fysieke flyer creëer je online een 2de contactmoment door het vertonen van een banner. Print, werkt sterk als het gaat om awareness te krijgen, of als eerste contactmoment. Internet is bij uitstek geschikt voor interactie; hierdoor zal er een toename zijn in het website verkeer van de broodbakmachine. Door de slim ingerichte website kunnen geïnteresseerde gelijk contact opnemen om de broodbakmachine te komen bekijken!

Gedrukte media ook online zichtbaar maken

Het uitgangspunt van de Indenty dienstverlening voor drukkerijen is tweeledig;
a. De klant ondersteunen door zijn B2B adressenbestand te verrijken voor een optimale verzending.
b. Het drukwerk ook online uitserveren op hetzelfde adressenbestand.

Wilt u de stap zetten?

Meer doen als drukkerij doen zonder grote investering?
Ziet u het drukkerij portaal als kans voor uw drukkerij?
Of wilt u een demonstratie van onze tools?

Of heeft u nog vragen?
Neem dan contact op via het contactformulier of laat uw vragen telefonisch beantwoorden door één van onze partner managers.

Indenty RapportageIndenty Data