B2B Doelgroep adverteren & activeren

Indenty is in de Big Data wereld bekend om haar unieke website data van alle ondernemingen in Nederland. Zo weten wij van elke onderneming welk CMS-systeem er gebruikt wordt en welke Social Media platformen gelinkt zijn. Daarnaast kunnen we ook achterhalen welke medewerkers er in het LinkedIn netwerk zitten, of er een webshop aanwezig is en of het bedrijf gebruik maakt van Google Shopping, AdWords/Google Ads of andere verkoopplatformen. Doordat Indenty ook de Google Mijn Bedrijf gegevens uitleest weten we de openingstijden van alle bedrijven in Nederland, hebben we het meest recente telefoonnummer en de NAW gegevens.

In onze database kunnen we zoekqueries draaien op SBI codes (4 of 5 cijfers die aangeeft wat de activiteit van een bedrijf is), verschillende branches en B2B-doelgroepen.

Deze data is los in te kopen bij Indenty. Maar wat is de data waard als je er niet het optimale rendement uithaalt? Gelukkig biedt Indenty door haar unieke propositie als data leverancier en online marketing bureau hiervoor de oplossing: B2B activeringscampagne.

Niet langer met hagel schieten, ga gericht targeten!

Google Ads biedt tal van opties om gericht te adverteren. Echter worden deze in veel gevallen niet optimaal benut, waardoor er teveel advertentiebudget wordt verspild aan klikken die geen conversie opleveren. Bij de campagnes die Indenty uitvoert ligt de focus op het bereiken van de juiste personen en of bedrijven, op het juiste moment.

Door op de locatie van de gewenste doelgroep een online banner uit te serveren kunnen we ervoor zorgen dat de potentiele klant al in de eerste fase van de customer journey geactiveerd wordt de website te bezoeken, om daar vervolgens te converteren; een product of dienst te kopen.

De verschillende advertentiesoorten binnen het Google Ads netwerk:

Display

De gevonden doelgroep kan doormiddel van een displaybanner geactiveerd worden de website te bezoeken of om een eerste ‘interest & awereness’ trigger in de customer journey te zijn.

Search Ads

Nadat de doelgroep zich bewust zijn dat ze een dienst of product nodig hebben zullen ze opzoek gaan d.m.v. zoektermen in te voeren in Google.

Door tekst advertenties in te zetten in deze fase zijn we opnieuw zichtbaar voor de gekozen doelgroep (en overige geïnteresseerde)!

Remarketing

Met remarketing kunnen advertenties worden weergegeven aan personen die eerder de website bezocht hebben. Als ze de website verlaten zonder een conversie uit te voeren, kunnen wij hen met gebruik van remarketing opnieuw bereiken met relevante advertenties op verschillende apparaten.

Doormiddel van remarketing zien bezoekers van de website op andere sites onze display advertentie. Wanneer men op de display advertentie klikt, wordt men doorgestuurd naar de website. Op deze manier kan men (alsnog) de gewenste conversie voltooien.

Indenty RapportageIndenty Data