Artikelen & Blogs

Google en het semantische web

Begin mei 2009 heeft Google aangekondigd bezig te zijn met het verrijken van de snippets die bij zoekresultaten getoond worden. Google heeft aangegeven hierbij gebruik te maken van onder meer Microformats en RDFa, beide standaarden die ontwikkeld zijn in het kader van het semantische web.
[…]

Bing valt weer terug in marktaandeel

Het valt niet mee voor Microsoft. Deze zomer steeg het marktaandeel van hun zoekmachine Bing nog langzaam maar gestaag, nu blijkt het marktaandeel weer te zakken. De cijfers komen van het bedrijf Statcounter. Internet gebruikers blijken toch vooral voor Google te kiezen.
[…]

Verdubbeling zoekmachine marketing in opkomst

Het gaat goed met de zoekmachine marketing. Zowel internationaal als nationaal wordt er in deze markt een sterke groei verwacht.
[…]

Zoekmachine optimalisatie seminar in Groningen

Heeft u al eens overwogen om zoekmachine optimalisatie als dienstverlening aan te bieden? Maar heeft u het specialisme zelf niet in huis? Schrijf u dan nu kosteloos in voor ons zoekmachine optimalisatie seminar op donderdag 28 mei in Groningen.
[…]

Google toont lokale zoekresultaten op niet-lokale zoekopdrachten

Google voerde de afgelopen weken al meerdere wijzigingen in haar zoekomgeving door. Niet alleen werd Google Suggest wereldwijd op nationaal niveau doorgevoerd. Ook is Google aan het testen met een forse uitbreiding van haar grafische gebruikersomgeving, onder ander het “Wonder Wheel”, om meer relevantie aan te brengen in de zoekresultaten. Sinds deze week heeft Google echter ook een grote wijziging doorgevoerd in haar Local Search algoritme.
[…]

Google vindt het wheel uit

De afgelopen maanden deden steeds meer geruchten de ronde over het presenteren van de zoekresultaten van Google. Een voorbeeld hiervan is het tonen van een langere omschrijving bij het invoeren van 3 tot 5 zoektermen. Google verwacht met deze weergave dat een zoeker een kwalitatief betere keuze kan maken uit de lijst met resultaten .
[…]