Artikelen & Blogs

Larry Page sinds vandaag weer CEO Google

In januari dit jaar kreeg de wereld het nieuws te horen dat Larry Page, mede-oprichter en oud CEO van Google, het rol als CEO van de zoekgigant gaat overnemen van Eric Schmidt. Vandaag is dat moment aangebroken en Page’s eerste missie als nieuwe CEO is het aanpakken van de bureaucratie. Ook zal Google zich weer meer richten op de core producten van het bedrijf.
[…]

Scoren met SEO en SEA: sociaal, mobiel, lokaal en relevantie

Met de snelle opkomst van mobiele devices zoals tablet pc’s en geavanceerde smartphones wordt het internet steeds meer mobiel, lokaal en sociaal.  Kranten, (social) websites en zelfs winkels komen met eigen specifieke applicaties. De verwachting is dat zoekmachine marketing de komende vijf jaar met 20%-30% zal groeien. Wij hebben de ontwikkelingen onderzocht en hebben de nadruk gelegd op de implicaties voor Search.
[…]

Flinke stijging in online aankopen

In Europa stegen vorig jaar de online aankopen met 18%. Forrester verwacht dat in 2011 een bedrag van 92 miljard wordt bereikt. In Europa zullen naar vermoeden vanaf dit jaar de online aankopen per jaar met 10% stijgen. In Nederland zal tot 2015 het aantal online aankopen stijgen tot 80%. Uit onderzoek van Forrester blijkt dat de grootste groei komt door nieuwe online kopers.
[…]

Google onderneemt stappen tegen ‘content farms’

Het is al jaren een plaag op het internet. Websites die bijna geheel bestaan uit inhoud van lage kwaliteit. Dit soort websites beïnvloeden de zoekresultaten met webpagina’s die vrijwel niet relevant zijn aan de zoekopdracht van een internetgebruiker. Google heeft een methode bedacht om deze niet-relevante websites uit de zoekmachine resultaten te weren.
[…]

Yahoo! en Microsoft veranderen beleid geregistreerde merknamen

Afgelopen week maakte Microsoft bekend dat het beleid van Yahoo!-Bing per 3 maart aanstaande toestaat om geregistreerde merknamen te gebruiken in zoekmachine advertenties. Wanneer een merknaamhouder niet wil dat zijn naam wordt gebruikt door een andere adverteerder, dienen zij nu rechtstreeks met elkaar in contact te treden.
[…]

Achterhaal welk bedrijf uw site bezoekt

Google Analytics is een handig en krachtig pakket om alle webstatistieken overzichtelijk te presenteren. Als online professional gebruikt u ongetwijfeld zelf al een statistiekenprogramma, maar doen uw klanten dat ook? En wist u dat het mogelijk is om bedrijfsnamen te zien in de bezoekersstatistieken? Het is eenvoudig om al enig inzicht te krijgen in welke bedrijven de website bezoeken. Indenty kan er voor zorgen dat deze informatie op de juiste manier naar uw klant wordt gerapporteerd.
[…]